dinsdag, maart 27, 2007

Offroad met Sverige Land Rover Klubb

Zondag met Andreas een dagje aan de Sverige Land Rover Klubb besteed.
In augustus viert deze club haar 20 jarig bestaan en gedurende een treffen zal er een offroadproef beschikbaar zijn.
Hiervoor is een motorcrossterrein nabij Mönsteras afgehuurd en zondag zijn we de proeven gaan uitzetten.
Op zich is het een eenvoudig en droog terrein en het uitzetten was eigenlijk een beetje suf....
Om het toch een beetje lastig te maken worden de poortjes wel erg smal gemaakt. Met een beetje zoeken hebben we toch een paar leuke passages kunnen fabriceren.




Gelukkig heb ik achterin het terrein nog een leuke poel gevonden waar ik nog even in heb kunnen spelen.

Hier kan je zien dat het voorwiel geheel in- en het achterwiel geheel uitgeveerd is...
...aan de andere kant precies andersom met dien verstande dat het voorwiel ongeveer 15 cm boven de bodem van de plas hangt. Geen grip dus als je geen dif-lock hebt! En dat heb ik niet!

Dus ik moest eruit gesleept worden. Hierna nog een paar keer geprobeerd er doorheen te komen en ik ben een stuk verder gekomen....vertikaal dan. Het water stond uiteindelijk ongeveer 15 in de auto. Als ik de koppeling intrapte, liep het water mijn schoen in!

Het zal wel een paar dagen duren voor alle bekleding weer droog is!

1 opmerking:

cycodad zei

Hans! bekijk effe motocycorama.blogspot.com voor super koele 4X4 Hotrods! Staan in Gasoline 2 2007!
-XOXO-

Jammer dat je weg gaat! En vooral omdat ik nog niets ben langs geweest!!!!!!!