zondag, april 08, 2007

Laatste tochtje en terugreis

Donderdag was m'n laatste dag en eigenlijk had ik niet veel te doen.
Omdat het onverwacht toch lekker zonnig was weer effe teruggegaan naar Allgunnen.
Er stond ietsjes wind maar dat mocht de pret niet drukken.
Weer een ander eilandje opgezocht en op een klein houtvuurtje een warme hap gemaakt.
Langzaam was de wind echter wat in sterkte toegenomen, integenstelling tot eerdere dagen toen aan het eind van de dag de wind telkens ging liggen. Er verschenen hier en daar al kleine schuimkopjes op het water en ik besloot van de luwte van de eilandjes te gebruiken om terug te varen naar de auto.
Echter op een oversteek trok de wind zoveel aan dat ik geen koers meer kon houden en aan lager wal terecht kwam. Ik werd bijna met kano en al op de wal gesmeten. Daar stond ik dan op de verkeerde oever met de wind vanuit de verkeerde richting om normaal weg te komen.
Door dat de kano eigenlijk te groot is voor één persoon ligt ie gewoon op ipv in het water en heeft de wind er te veel vat op.


Ik heb vervolgens toen een partij grote keien (naar schatting zo'n 125 kg) in de kano gelegd om wat meer diepgang te krijgen.
Vervolgens de kano weer in het water gelegd en het probleem was opgelost!
Ik kon gewoon weer koers houden en zelfs schuin tegen de wind in varen!

Bij terugkomst afscheid genomen van Andreas, Malin en Tomas en aan de terugreis begonnen.
Heb het lekker rustig aan gedaan en zelfs nog een redelijk lange nachtrust van ruim 6 uur genoten.
In de loop van donderdag wel wat "last" gehad van de extra verkeersdrukte zo voor het paasweekend maar toch probleemloos terug gereden.
Dag Zweden, tot gauw hoop ik........





Geen opmerkingen: