donderdag, december 24, 2009

Schade rapport

Vandaag even de schade aan de auto opgenomen en voor zover mogelijk direct wat hersteld.

Het laddertje aan de achterzijde was wat ontzet door de kennismaking met een boompje. Dit heb ik met een flinke baco weer aardig in model terug weten te brengen.

De rechterachterhoek is aardig misvormd en en deel van het spatbord is wat opgefommeld.

De hoek heb ik met wat kloppen met een grote houten hamer en klein stalen hamertjes terug in model gebracht.

De chassis-bint heeft een tik gehad en is een klein stukje naar binnen gebogen.

Het spatbord is een leuke klus als het wat beter weer is.

De bestuurdersdeur was open op het moment dat de auto losraakte en is achter een dikke boom blijven hangen waar ie langs schoof. Nu heb ik een zogenaamde Safarideur!

De deurvanger is verbogen en uit de rail gebroken.
Ook hier heeft wat klopwerk de boel hersteld.

De zware dorpels die ik een paar jaar geleden heb gemonteerd hebben hun geld weer opgebracht.

Daarmee is de klap tegen een boom zonder al te veel schade opgevangen. (wel een deuk in die bint maar dat is beter dan in een deur!)

Op deze foto bijna niet te zien door het deurrubber, maar er zit een lichte deuk onder in de deur. Die heeft toch ook kennis gemaakt met de boom. De boomschors hangt er nog aan.


Verder zijn er wat glaasjes van achterlicht en richtingaanwijzers gesneuveld maar die kan ik hier niet op korte termijn krijgen. Dat komt dus later wel!

Wel zal ik het dakrek los moeten halen en opnieuw moeten monteren. Door de klap tegen het laddertje is het hele rek een stukje naar voren geschoven. Ook een leuke klus voor de zomer!

Alles bij elkaar klaag ik niet!


Donderdag hebben we het illustere plan opgevat een lekker stuk te wandelen in het bos.
Dat hebben we geweten want daar was uiteraard geen sneeuwschuiver geweest dus lag er bijna 50 cm. Dat was twee uur lang heel pittig lopen en we moesten nog aardig door gaan ook want het begon al te schemeren. Tegen de tijd dat we terug op Göltorpet waren was het alweer hartstikke (Rotterdams voor heel erg) donker.

Inmiddels is het weer aardig omgeslagen.
Het is nu nog maar net aan het vriespunt en de natte sneeuw is eerste kerstdag overgegaan in een miezerregen waardoor de sneeuw heel langzaam in een natte pap verandert.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hey stelletje brokkenmakers, zat je om extra werk verlegen voor de zomer? Huis is zeker bijna af... hahaha

Anoniem zei

Zo das effe meer schade dan ik op het eerste gezicht dacht!

Balen zeg!


Niels