woensdag, februari 14, 2007

On & off road met een caravan.

Dit was het uitzicht dat ik vandaag op het werk had. Zware laaghangende bewolking bijna tegen mistig aan. Geen zon gezien en aan het eind van de dag begon het lichtjes te sneeuwen.

Deze majestueuze eik staat in een bosje tussen de velden in de buurt van Ukna (NW van Gamleby). Eigenlijk bestaat ie uit vijf eiken die inelkaar gegroeid zijn. Het mag duidelijk zijn dat we deze niet omgezaagd hebben!


Vanmiddag met de caravan onderweg geweest naar een nieuwe werk lokatie. Een kleine weg door het bos zou ons de nodige kilometers en tijd schelen. Maar die tijd hebben we gecompenseerd...... Deze weg was netjes middels een sneeuwschuiver begaanbaar gemaakt. Hierbij is echter de overtollige sneeuw in de greppel langs de weg gedrukt en toen ik daar met één wiel in kwam volgde de rest ook. Het ging helemaal niet hard dus er was geen schade maar met die kar achter me kwam ik er niet zomaar uit.



Eerst heeft Tomas nog heldhaftig geprobeerd met wat takjes enige vorm van grip te creeeren..... Gelukkige stond er bij toeval een aantal bomen in dit bos en kon ik weer mooi gebruik maken van de lier!

Gelukkig was het geen diepe greppel anders hadden we waarschijnlijk eerst de caravan af moeten koppelen.

Op de nieuwe lokatie ook nog aardig moeite gehad de caravan op z'n plek te krijgen. Vanaf het asfalt schuin de weg af een bospaadje omhoog met ongeveer 15 cm papperige sneeuw. Glibberen en glijden maar uiteindelijk met een beetje aanvangsnelheid het spul omhoog gesjord!



Dat Zweden echt een beetje gek zijn bewijst dit bouwsel wel .... De stellage staat vast gebout op de laadbak. Waar heeft men dit voor gebruikt en wordt er zo ook nog mee gereden??








Hier heb ik me weer in moeten houden om aan de deur te gaan en te vragen wat ze voor deze Volvo Välp moesten hebben.


Geen opmerkingen: