dinsdag, februari 20, 2007

Het is af en toe net vakantie....

Heb zondag een dagje vrij genomen.
Geen bomen zagen maar een beetje de tourist uithangen.
De weersverwachting was buitengewoon. Rond het vriespunt met de zon aan een strakblauwe hemel. Helaas niets van dat alles...alleen de temperatuur dan.
Hele dag zwaar bewolkt, geen zon gezien en de halve dag heeft het gesneeuwd!
Ik ben naar Loftahammar gereden, een dorpje aan de kust, ten oosten van Gamleby.
De kust bestaat hier uit groepen eilandjes die hier en daar met bruggen zijn verbonden.
Er zijn veel eilandjes als beschermd natuurgebied aangewezen en daarbij gaat het met name om veel soorten watervogels. Ik heb hier nu ook veel verschillende soorten eenden e.d. gezien.
Helaas geen foto´s genomen...

Bij een grote brug voor Loftahammar kon ik bij open water komen. De rest lag eigenlijk overal dichtgevroren. Ik heb daar nog een tijdje gevist en een snoek van ongeveer 70 cm aan de haak geslagen. Helaas verspeelde ik h´m op het moment dat ik hem de kant op trok....Uiteraard weer geen foto gemaakt!




Zaterdag wel gewerkt en weer een vuurtje gestookt om alle snoeihout te verbranden.



Zo´n riek is niet alleen een nuttig werktuig, maar ook handig om worstjes te grillen.


Worst en broodje vast prikken.....


....even kantelen voor een gelijkmatige kleuring, en klaar is je snack. Beetje mostert en ketchup er bij en smullen maar.


4 opmerkingen:

cycodad zei

Leuk om weer eens wat te lezen. Heb maar weer eens msn op mijn pc gezet.. kunnen we elkaar misschien weer eens spreken/schrijven.

Ennuh dat bröd med korv is leuk maar moest je geen semla eten vandaag?????

Anoniem zei

Ha die Hans,
Berichtje gelezen en toppie van deze blog... Alleen je moet je wel eens scheren :-)

Rolf

Hans zei

Semla had ik de dag ervoor al gegeten.
Tomas had eigen gebakken meegenomen.
Maar eh, is er een reden om dat speciaal op dinsadag 20 feb te eten?
(en al die hollanders vragen zich nu af wat in godsnaam semla is!)

Corné zei

He Hans,

Je ziet er al uit als een echte viking! Het is duidelijk dat je het flink naar je zin hebt daar. Doe je best, dan doe ik dat nog even bij de pliesies. Nog twee weken!

Leuk om zo af en toe eens bij te lezen hoe het leven is op het Ikea-platteland. We blijven op de hoogte!

groetjes,
Corné en Marieke Nieuwenhuize
www.gjestehus-nyte.com