woensdag, februari 28, 2007

Vast!

Gisteren heb ik drie (3) keer met de auto vast gestaan!
De temperatuur ligt vrij hoog, overdag is het zo'n +2 graden.
Da's te koud om de sneeuw te laten smelten maar ze wordt wel nattig en papperig.

Ik moest op een weiland zijn en een tracktor had een aantal dagen eerder daar een duidelijk spoor achter gelaten. Ondanks de sneeuw die tussentijds gevallen was, was dit spoor nog goed te zien. Dus daar moest ik ook kunnen rijden.
Nou, dat klopt. Zolang je rijdt!
De velden hier zijn met deze sneeuw vergelijkbaar met een drassige hollandse polder.
Daar kun je in de klei ook net zo weinig grip hebben als hier.
Zodra je stil staat kom je bijna niet meer weg. De sneeuw waar ik op stond veranderde onderde druk van de wielen direct in een laagje ijs. Daar heb ik, zélfs met mijn grofprofiel M+S (winter)banden geen grip meer. Spikes zouden misschien ietsjes kunnen helpen maar omdat het hier ook nog eens aardig geaccidenteerd terrein is, zouden sneeuwkettingen waarschijnlijk wel voldoende tractie kunnen overbrengen. Die had ik niet dus moest ik het van wat slim heen en weer wiebelen en glijden hebben en langzaam heb ik mij een pad uit het weiland gebaand.
Het was wel opschieten want het schermerde al en ik had geen zin om daar te overnachten!
Dus weer geen foto's genomen .....

1 opmerking:

Anoniem zei

Hier smelt het ook aardig... het is een lekker pappigzooitje op straat.... maar ja beter.. kan ik weer een keer gaan rijden!
Niels