zondag, december 23, 2007

Aan de slag

Vannacht heerlijk geslapen, hoewel ik er drie keer uit ben gegaan om de kachel op te stoken.
De hele nacht doorstokend, is de temperatuur een beetje richting comfortabel gestegen.

De eerte klus van vandaag was het houtgetookte fornuis (vedspis) uitladen.
Dit ding is nogal zwaar. Daarom met balkjes een soort glijbaan vanuit de auto naar de voordeur gemaakt.

Dit scheelde heel veel tilwerk!
Dit ding op z'n plaats geschoven en het gat in de schoorsteen groter gemaakt. Moet wel nog worden afgewerkt met specie maar dat heb ik nog niet. Verder de toekomstige keuken onder handen genomen en de oude "waterleiding" en een half rot wandje verwijderd. De ontstane ruimte was groter dan we verwacht hadden. Inge heeft zich op een klemmende deur in de slaapkamer geworpen en door schaven en schuren is ie nu weer een goed sluitend.

Vanmiddag werd het vanaf 15:00 uur al wat donker om in huis nog zonder verlichting te kunnen werken. Daarom zijn we in de schemering een lekkere wandeling in het bos wezen maken. Door de paar milimeter sneeuw die er gevallen is, konden we in het bos voldoende zien om het pad te kunnen blijven volgen.

In loop van de dag de huiskamer redelijk warm gestookt en 's avonds bij kaarslicht een beetje lezen, puzzelen en .......

Bloggen!

Ik heb een hulp accuutje voor m'n laptop! Wasknijpers en gestripte draden ipv accuklemmen en een auto-adaptortje maken dat ik nu uren kan internetten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Tjena!

Weer in het land zie ik...

Nou tot volgende week dan maar!

Groeten uit Svärdsjö