zaterdag, november 18, 2006

Zweedse eetgewoontes

Soms verbaas ik me nog een beetje over combinaties die de zweden eten.

Zo heb ik al rauwe witte koolsalade over een pizza gehad, een gigantische pannekoek met bonken spek op een bakplaat uit de oven voorgeschoteld gekregen, zelf appeltaart gebakken en deze op zweedse wijze met vanillesaus overgoten (heeft wel wat weg van de engelse custard die ze daar over gebak gooien), vruchtensappen met bacterie-culturen (vergelijkbaar met biogarde denk ik) en vast nog wel meer dat me nu even niet te binnen schiet.

Overigens smaakt het me allemaal prima! (maar ik ben dan ook een alles-eter...)

Heb de setup van de Blog een beetje aangepast en de foto´s zijn nu aanklikbaar en in hogere resolutie te bekijken...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dan heb je hier het luxe kerstdiner nog niet mee gemaakt!

Hans zei

Ik had al iets vernomen over een zeer overdadig en uitgebreid buffet van tientallen verschillende gerechten.

Maar eh,,,,is dit een uitnodiging?

O ja, wat ik nog was vergeten te noemen was het toevoegen van griekse yogurt aan gerechten. O.a. stoofschotels...best wel appart.