vrijdag, januari 19, 2007

Terug in Zweden

Het is zover.
Ben deze week teruggekeerd naar Zweden.
Vorige week was ik nog politieman maar nu houthakker.

Maandagavond vanuit Rotterdam vertrokken en na een nachtje doortrappen met een paar korte slaapjes, omstreeks 13:00 uur in de omgeving van Kalmar aangekomen.
Direct mijn zaken met Skatteverket (belastingdienst) geregeld en nu een permanent persoonsnummer aangevraagd. Duurt twee a drie weekjes, meestal.
De ontvangst bij Malin en Andreas was weer hartelijk.
Woensdagochtend vroeg naar Västervik, Gamleby vertrokken en heb daar intrek genomen in het vakantiehuisje. Vervolgens Tomas en David opgezocht die al aan het werk waren.

Ik zal voorlopig, denk ik, in Gamleby blijven.
Tomas werkt maar drie dagen per week en zal er meestal maandag, dinsdag en woensdag zijn.
David zal er mogelijk wel de hele week zijn en ik zal donderdag en vrijdag alleen met hem werken.
We gaan proberen het zo te organiseren dat ik zaterdags alleen kan werken.
Zondag houd ik maar vrij, voorlopig.
Dat houdt dus in dat ik het weekend niet naar kalmar terug ga.

Heb in Gamleby inmiddels een blibliotheek gevonden waar ik kan internetten. (als de enige internet computer niet bezet is!)
Deze is echter alleen op maandag en donderdag 's avonds open en dan nog slechts tot 19:00 uur.
Dus geen late chat-sessies en foto's uploaden is ook een probleem hier.
Dat komt dus later misschien nog wel.

1 opmerking:

Niels zei

Tjena Hans!
Welkom terug! Goed om wat van jouw hand te lezen. Ik zat er over te denken om je te bellen. Doe ik binnenkort sowieso wel. Hier ligt er lekker wat sneeuw. Hopelijk houdt het aan en kan ik misschine een keer beginnen met snowboarden.
Meer opmerkingen en onzin dump ik wel in jouw mailbox.
XXXX Nisse