zondag, januari 14, 2007

Verandering

Voor wie het nog niet weet, grote veranderingen vinden plaats!

De afgelopen weken ben ik druk in de weer geweest met mijn werkgever.
Ik wilde gebruik maken van de mogelijkheid om een half jaar onbetaald verlof te nemen.
Ik kreeg daar alle medewerking voor maar kon het uit eidelijk niet rond krijgen omdat ik formeel in dienst van de politie zou blijven. In dat geval zou ik ook verplicht aangemeld blijven bij het ABP en zou zelf dus ook alle pensioenpremies moeten doorbetalen.
In mijn geval zou op 735 Euro per maand komen!
Dat verklaart direct waarom bijna niemand van die regeling gebruik maakt!
Het is gewoon bijna onbetaalbaar!

Nu heb ik de knoop echt doorgehakt en per 15 januari 2007 ontslag gevraagd en gekregen.
Op 16 januari reis ik weer af naar Kalmar en ga weer met Andreas in het bos werken.
Elke vier weken kom ik voor een lang weekend terug naar Nederland om Inge, Thomas en ouders te bezoeken.
Ik heb gisteren daartoe al een ticket geboekt voor 8 februari. Kom dan in de avond aan op Brussel en Inge komt mij oppikken (hoop ik).

De afgelopen weken zijn ook erg druk geweest omdat we plotseling moesten verhuizen. De flats aan de Homerusstraat moesten worden ontruimd voor de sloop.
We hebben nu saampjes een appartement in Charlois en een extra garagebox gehuurd om allerlei spullen op te slaan.
Gelukkig hoefden we bijna niets te doen aan het pand. Dat was voorzien van een nieuwe laminaatvloer, behang en plafond.
Heb er wel een wasmachine-aansluiting in de toch al erg kleine keuken moeten maken want dat was er niet. Voorlopig zitten we daar goed. Het is vlakbij Zuidplein en voor Inge praktisch om met openbaar vervoer naar het werk te gaan.

Geen opmerkingen: